WFU

2017年9月26日 星期二

Playing baseball





Today I want to tell you about playing baseball at school, we divided our class to two groups and PK. We lost, they won.

(今天我要和大家介紹體育課的時候打樂樂棒球,我們把我們班分成兩組對打,我們輸了,對方贏了。)

When I was running, I just needed one more step to step on the third base, but someone caught the ball, and I was out.

(當我在跑壘的時候,我只差一步就可以踏上三壘,但是突然有人接到球了,所以我被封殺出局。)

If I didn't miss, and stood on the third base, we might get one more point. However, I was out, and one point flew away.

(如果我沒有失誤,並且站上三壘的話,下一個打擊者打出去的時候,我就可以拿一分,但是我出局了,所以一分就飛走了。)

The opponent got three points, but we just had two, if we got that one point, it would be even, but I didn't stand on the third base.

(對方當時是三分,如果我拿到的那一分,我們就平手了,但是我沒有站到三壘上。)