WFU

2017年9月25日 星期一

Happy teachers Day





September 28th is Teachers' Day, I want to write a letter to the teacher. Fortunately, today when I was going home, teacher gave me a card.

(9 月 28 日是教師節,我想要寫一封信給老師,剛好今天要放學的時候,安親班老師給我一張卡片。)

Teacher told me to write a letter to another teacher, because everyone wanted to gave that teacher a surprise.

(老師叫我利用這張卡片寫給另外一個老師,因為在這個安親班的同學都想要他一個驚喜。)

When I went home, I wrote on a paper first, then I asked Dad to check, I corrected the mistakes, and wrote it on the card.

(在家裡,我先把草稿寫在一張紙上,接下來拿給爸爸確認,我修正所有錯誤,然後在把字寫在卡片上。)

 I think writing a card to teacher is a good thing, because being a teacher is not easy.

(我覺得寫卡片給老師是一件好事,因為當老師很辛苦。)