WFU

2017年10月21日 星期六

My throat hurt





I want to tell everyone about that my throat hurts, when I woke up at 9 o'clock, I felt my throat is very very painful.

(今天我要跟大家介紹我的喉嚨痛,當我九點起床,我覺得我的喉嚨很痛。)

If food went through my throat, I will feel very painful, it's even hard to talk, so now I can't talk very well.

(當食物經過喉嚨好時候,我會感到非常痛,而且我現在有點不太能講話,所以我現在沒辦法講得太多。)

This is very painful, it is just like a fish bone that stuck in your throat, you can't even imagine the pain I have.

(喉嚨痛很痛,就像是有一根魚刺卡在喉嚨裡的感覺,是一般人無法理解、想像的,真的很痛。)

I think throat hurt is a bad thing, because you can't eat well, and you can't talk well, and also can't sleep well.

(我覺得喉嚨痛是一件很不好、很痛苦的事,因為你不能好好的吃飯,你也不能好好講話,甚至還不能好好休息。)