WFU

2017年10月5日 星期四

幫弟弟拿餐袋





今天當我要回補習班的時候,老師叫我去拿弟弟的餐袋,因為他忘記拿了,我之所以可以幫他拿,是因為我上整天課。

(Today, when I was going to my tutorial class, my teacher told me to take my brother's meal bag, because he forgot to bring it, I can help him because I have school all day.)

弟弟忘記拿的時間是在中午放學的時候,但是因為我放學的時間不是在中午,即使他忘記拿,我也可以回他的教室幫他拿。

(My brother forgot to take his meal bag at noon, but because I went to my tutorial class in the afternoon, even he forgot to took his meal bag, I still can go back to his classroom to help him get it.)

回到補習班的時候,我想弟弟的心情一定很慌張,因為他怕自己沒帶餐袋,沒有洗裡面的碗會臭掉,所以在補習班集合的時候,我就和他講,我有幫你拿餐袋喔。

(When I went to my tutorial class, I thought my brother is very afraid of that he didn't bring his meal bag home, so I told him, I brought your meal bag.)

我覺得今天這件事情很好玩,因為是弟弟第一次沒有帶餐袋,不過幸好我挽救了他。

(I think this is funny, because this is the first time my brother didn't bring his meal bag.)