WFU

2017年10月20日 星期五

I hurt my feet





Yesterday I hurt my feet, when I am finish sport class, I hurt my feet, that time it is very very hurt, but I still can walk.

(昨天我扭到腳,當我上完體育課之後。我就覺得腳踝很痛,原來是扭到腳了,那個時候我的腳非常的痛,但是我還是可以走路。)

I don‘t know when I hurt my feet, maybe is when I am running,  when I am walking up the stairs, I just can jump.

(我不知道我什麼時候扭到腳的,但是我想應該是在我跑步的時候,當我在走了樓梯的時候,我只能用跳的。)

When I went home, Dad spray something on my feet, Dad say this spray can that your feet be well, but this spray will that me feel cold.

(當我回家後,爸爸就幫我噴一種東西在我的腳上,爸爸說這個東西可以讓你的腳變得不痛,但是這個東西很冰。)

 I think when you hurt your feet, that is very very hurt, but if you spray that thing, your feet will be well.

(我覺得當你扭到腳,一定會很痛,但是你只要噴那個東西,你的腳就會變得比較舒服。)